Nieuws

Gepland onderhoud mail en spam op de server

In de avond / nacht van donderdag 17 februari 2022 op vrijdag 18 februari 2022 wordt onderhoud uitvoerd op de servers aan de mail & spam.
17 februari om 22:00 uur starten we met het onderhoud. Vanaf dit moment is het mogelijk dat je domein/website/mail niet bereikbaar is of onderbroken verbindingen zijn. Uiteraard houden we de impact zo klein mogelijk en proberen we het liefst het zonder utival van je domein/website/mail te doen.
We verwachten dit onderhoud vrijdag 18 februari 2022 voor 01:00 uur volledig afgerond te hebben.

Norton reclame stopzetten

Wij krijgen geregeld de vraag of de reclame van Norton kan worden stop gezet. Rechtsonder strooit Norton met regelmaat een melding over exotische pakketten welke aangeschaft kunnen worden. 

Dit is echter niet nodig en u kunt deze reclame-meldingen stop zetten.

Open hiervoor Norton en ga naar "Instellingen".

Klik nu op beheerdersinstellingen. Scroll nu naar beneden tot dat "Melding van specialie aanbiedingen" tegen komt. Zet het schuifje nu op rood (Uit) en sla de instellingen op.

Voortaan krijgt u geen reclameboodschappen meer.

Norton_aanbiedingen.png

Prijsverhoging voor een flink aantal van onze producten

In 2021 en 2022 zijn de kosten voor een aantal producten flink gestegen. Dit betreft niet alleen hard- en software maar ook de dataservers waar de hostingpakketen opdraaien  (websites en mail). Dit is o,a, vanwege de aanhoudende inflatie en flink gestegen stroomkosten.

Helaas zijn wij hierdoor genoodzaakt om onze prijzen licht te verhogen. Dit betekent dat wij onze huidige verlengtarieven voor al onze producten zullen verhogen met 5%. 

Hoe de prijsstijgingen er de komende jaren uit gaat zien is nog niet duidelijk maar vanzaelfsprekend houden wij dit nauwllettend in de gaten.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben over de aankomende prijsverhoging, aarzel dan niet om contact met ons te leggen via het contactformulier.

Zoekfunctie in Outlook werkt niet of gedeeltelijk niet (UPDATE)

Inmiddels hebben wij een (tijdelijke) werkende oplossing gevonden waarmee je weer kunt zoeken in Outlook. Interesse in deze oplossing? Neem dan contact met ons op: https://janzijlstra.nl/contact

Reactie Norton: we werken aan een oplossing en zullen in een aankomende release een update geven.

 

Er komen veel vragen binnen over het feit dat de zioekfunctie in Outlook niet meer werkt of gedeeltelijk niet meer werkt. Dit komt door een fout welke is ontstaan met Windwos update.

Nadat je Windows 10 update KB5008212 hebt geïnstalleerd of een upgrade naar Windows 11 hebt uitgevoerd, worden recente e-mailberichten mogelijk niet weergegeven in zoekresultaten. 

Dit probleem is voornamelijk van invloed op gebruikers met POP-, IMAP- en offline Exchange-accounts vanwege zoeken met behulp van de lokale Windows Search-service om e-mail te indexeren. Microsoft 365 gehoste e-mail en verbonden Exchange-accounts maken gebruik van Service Search, wat niet wordt beïnvloed door dit probleem.

WIj zijn aan het zoeken naar een oplossing voor het probleem.

Op het internet zien wij een aantal oplossingen voorbij komen maar de meeste hiervan werken helaas niet. Zodra we een oplossing hebben gevonden vermelden wij deze op onze website.

Bankoplichters actief in de regio

Momenteel zijn bankoplichters actief in de regio. Het gaat om zogenaamde Bank-aan-huis-oplichters. Zojuist een klant geholpen om dit te verhelpen. De oplichters komen aan de deur om de bankpaslezer op te halen nadat ze met u mee hebben gekeken in uw computer.

De oplichter belt u en doet zich voor als iemand van uw bank. Het telefoonnummer waarmee de oplichter u belt, kan het echte nummer van uw bank zijn, maar is het niet. Dit wordt spoofing genoemd. De nep-bankmedewerker maakt u eerst bang met een smoes door bijvoorbeeld te zeggen dat er een verdachte grote betaling vanaf uw bankrekening is gedaan, dat uw computer niet meer veilig is of dat uw betaalpas of inlogapparaatje vervangen moet worden.

Wanneer uw bank u ongevraagd en onverwacht belt en u snel actie moet ondernemen (bijvoorbeeld om uw geld veilig te stellen), vraag dan naar de naam en het personeelsnummer van de medewerker. Hang op zodra u de naam en het personeelsnummer heeft genoteerd. Laat u niet wijsmaken dat het een zeer dringende noodsituatie zou zijn. Bel daarna uw bank zelf terug via een openbaar, officieel telefoonnummer dat u zelf heeft opgezocht, bijvoorbeeld via de website van uw bank, internetbankieren, in de mobiele app van uw bank of op een bankafschrift.

Voor meer info: https://www.veiligbankieren.nl/fraude/bank-aan-huis-oplichting/

Mocht u snel willen handelen, zet uw apparaat uit of haal uw netwerkkabel uit de PC dan wel zet het wifi uit op uw laptop. Heeft de beller uw systeem overgenomen, bel dan met uw bank en doe aangifte bij de politie. U kunt natuurlijk ook met ons contact opnemen.

Nieuwsbrief